top of page
Vyhledat

Aprílová trasa cez Maďarsko do Rakúska

Veľká noc za dverami a na Teba čaká pár voľnejších dní. Využi ich na prejdenie aprílovej trate. Je Ti málo? Nezabudni na bonusovú trať - Paliho špeci trasu.

Viac informácii o Cyklovýzve 2023 a registrácia na tomto odkaze.

Aprílová trasa nás zavedenie po Bratislavskej hrádzi do Maďarska a Rakúska, kde spoznáme niektoré nové miesta. Aj tentokrát si môžeš trať pozrieť na youtube - Po horách s Peťom, ktorý si pre nás pripravil parádne video z výjazdu s nami.

Poďme sa teda pozrieť na trať bližšie

Štart

Aj tentokrát je štartom električka pod Starým mostom - Kultúrny prostriedok T3. Po označení štartu v aplikácii sa vydáš po Bratislavskej hrádzi až na obrátku. Odporúčame od čističky odpadových vôd ísť po spodnej ceste súbežnej s hrádzou. Viac miesta, viac bezpečnosti. Na konci hrádzi (Pri obrátke) pretneš cestu a pokračuješ po hrádzi smerom do Maďarska. Prosím, buď na tomto úseku opatrný/-á - cca 200 metrov hneď za závorou je vo veľmi zlom technickom stave.

Checkpointy

Jazero v Rajke - hneď na začiatku Rajky nájdeš po pravej strane jazero, ktoré je Tvojim prvým checkpointom. Prekľučkuješ ulicami Rajky, po hlavnej pokračuješ smerom späť do Bratislavy. Na konci Rajky odbočíš doprava na nadjazd, ktorým prejdeš na druhú stranu diaľnice. Pozor, aby si zle neodbočil na kruhových objazdoch a neocitol sa na diaľnici. Pokračuješ medzi poľami do Deutsch Jahrndorf, kde odbočíš doľava a pokračuješ smerom na Zurndorf.

Odbočka pred Zurndorf-om - pred dedinou Zurndorf, tesne pred riekou Leitha sa nachádza odbočka doprava na cyklochodník popri rieke až k obci Gattendorf. Toto je Tvoj ďalší checkpoint. Po cyklochodníku pokračuješ do obci Gattendorf a odtiaľ do obce Neudorf - cesta medzi týmito obcami je pomerne frekventovaná. Určite využi súbežný cyklochodník.

Obecný úrad Neudorf - nachádza sa oproti materskej škole a aktuálne je v rekonštrukcii (marec 2023). Ak si sa zúčastnil minulého ročníka, s týmto bodom si sa stretol. Opäť pokračuješ cyklochodníkom von z obce, medzi polia. Na druhej križovatke medzi poľami odbočíš doprava a dostaneš sa na nadjazd ponad diaľnicu.

Nadjazd nad diaľnicou - na nadjazde, resp. chránenom prechode ponad diaľnicu pre lesnú zver sa nachádza ďalší checkpoint. Pokračuješ ďalej do obce Potzneusiedl a Deutsch Haslau, na konci ktorej Ťa čaká krátky kopček. Na konci stúpania/dediny odbočíš doľava a ideš kľukatejšou cestou smerom na Schönabrunn.

Križovatka k Prellenkirchenu - na križovatke s hlavnou cestou odbočíš doprava smerom na Prellenkirchen. Táto križovatka je Tvojim checkpointom. Dávaj pozor a opatrne zastav na krajnici. Pokračuješ do obce Prellenkirchen, kde sa napojíš v opačnom smere na Paliho špeci trasu - bonusovú trasu 2023.

Odbočka vo vinohradoch nad Bergom - na kruhovom objazde v obci Edelstahl (pred závodom Coca-cola) odbočíš doľava smerom k vinohradom a kopcu Königswarte. Tvojim posledným checkpointom je rovnaké miesto ako v Paliho špeci trase. Križovatka sa nachádza v sedle za stúpaním na kopec po ľavej strane.

Cieľ

Cieľom je most Lafranconi, kde zaznačíš dojazd do cieľa v našej aplikácii a zastaví sa Ti čas. Zastav radšej vedľa mosta, aby si chytil lepší signál GPS. Nezabudni, máš toleranciu +/- 200 metrov, takže nemusíš stáť na checkpointe na centimeter presne.

Ak sa Ti táto trasa nepáči, alebo si na ňu netrúfaš na začiatku sezóny, nič sa nedeje. Trať môžeš prejsť kedykoľvek do 30.09.2023, prípadne si vieš jednu trasu nahradiť Paliho špeci trasou.

Budem rád, ak sa podelíš o zážitky z Tvojho výjazdu, prípadne sa podelíš o Tvoju obľúbenú trasu, ktorá sa pokojne môže stať súčasťou Cyklovýzvy 2023.