top of page
Vyhledat

Začíname Cyklovýzvu 2023 s bonusovou traťou!

Aktualizováno: 28. 2. 2023

Aj tento rok sa môžeš tešiť v rámci Cyklovýzvy 2023 na 6 trás a jednu bonusovú, ktorú Ti predstavíme v článku nižšie.

Viac informácii o Cyklovýzve 2023 a registrácia na tomto odkaze.

Pripravili sme si pre Teba bonusovú trať - tentokrát je to Paliho obľúbená trasa, ktorá vedie od Starého mesta cez blízke Rakúsko. Navyše sme sa spojili s Peťom z youtube kanála Po horách s Peťom, ktorý predstaví bonusovú trať v krátkom videu. Premiéra videa už 28.2. večer.

Peťo ako správny športovec sa nechal nahovoriť a vystúpil zo svojej komfortnej zóny - hory a horský bicykel zamenil za žiletku a asfalt. Ako to dopadlo? Nuž, aj sa stratil, aj išiel pešo - naša trať mu nestačila a tak si chlapec pridal (a zarobil).

Poďme sa teda pozrieť na trať bližšie

Štart

Začiatok Paliho špeci trasy je, ako zvyčajne, pri električke T3 - kultúrny stánok pod Starým mostom v Petržalke. Od štartu pokračujem po hrádzi smerom k mostu Lafranconi až k hraničnému prechodu Berg. Za hraničným prechodom je potrebné prejsť na druhú stranu cesty - prosím, buď opatrný. Nezabúdaj, že ide o prejdene trasy a nie o čas :-) Pokračuješ po signálke do obci Berg, kde na Teba čaká dlhšie tiahle stúpanie. Nezabudni sa na zákrute v kopci držať rovno - tentokrát nejdeš po hlavnej ceste.

Checkpointy

Berg stúpanie - na konci stúpania za obcou Berg sa nachádza križovatka - asfaltová ceste pokračuje doľava, odbočka vpravo je už iba šolotina. Na križovatke je aj smerová tabuľa. Pri prejazde si zaznač checkpoint.

Po dlhšom klesaní sa dostaneš na kruhový objazd na začiatku obce Edelstal. Pokračuješ po hlavnej ceste dedinou, kde ťa na konci čaká tiahle stúpanie s parádnym zjazdom okolo vínnych pivníc. Po hlavnej ceste sa dostaneš do obce Prellenkirchen.

Tankstelle v Prellenkirchene - po cca 250m od začiatku obce uvidíš po pravej strane kostol (minuloročný checkpoint). Oproti sa nachádza odbočka vľavo smerom na juh. Hneď po odbočení uvidíš vpravo tankovací automat. Prejazd môžeš zaznamenať pri automate, ale pokojne aj na malom námestí s fontánou pri kostole. Aplikácia akceptuje odchýlku +/- 300 metrov - takže vždy zastaň tak, aby si bol v bezpečí a cítil sa komfortne.

Po odbočení Ťa čaká parádny zjazd až skoro do obce Pama. Užívaj ale nestrať pozornosť - kde tu sa objaví zajac či srnec.

Potraviny Nah-and-Frish - V Pame pri fontáne (jazierku) treba odbočiť doľava k predajni Nah and Frish, ktorá je Tvojou ďalšou zástavkou. Buď opatrný - hneď v križovatke je vyvýšený retardér, aby ťa neprekvapil.

Cez dedinu prejdeš k železničnej trati, s ktorou pôjdeš súbežne - niektorí si túto časť cesty môžu pamätať z minulého roka.

Cieľ

Konečná autobusu 80 - Kopčianska - tento cieľ sme mali opäť aj minulý rok pri viacerých trasách. Konečná autobusu je aj Tvojou konečnou pre túto trasu.

Verím, že bonusovú trať si užiješ. Zvládne ju každý - prevýšenie, ani vzdialenosť nie sú problémom. Bonusovou traťou si môžeš nahradiť jednu z riadnych tratí - či už sa ti nebude páčiť horská trať, či časovka, bonusová trať je Tvoja záchrana.

Budem rád, ak sa podelíš o zážitky z Tvojho výjazdu, prípadne sa podelíš o Tvoju obľúbenú trasu, ktorá sa pokojne môže stať súčasťou Cyklovýzvy 2023.